piątek, 11 maja 2012
Czym jest niezgodność zakupionego towaru z umową?
Towar niezgodny z umową
Często nie zdajemy sobie sprawy, że pod powyższym pojęciem nie kryje się jedynie towar wadliwy, zepsuty i nienadający się do użytku. Towar niezgodny z umową to także towar, który nie spełnia swoich funkcji, nie posiada cech określinych w umowie, nie jest zgodny z opisem, wzorem lub próbką. Np. zakupiony w sklepie zegarek miał być wodoodporny, jednak przy pierwszym kontakcie z wodą zepsół się, mp4 miało mieć zgodnie z informacją wbudowane radio a nie ma.
Warto wiedzieć, że niezgodność towaru z umową obejmuje, również błędy w instrukcji. Gdy sama montujesz zakupiony towar, zgodnie z załączoną instrukcją, ale na skutek błędu w instrukcji zrobisz to niewłaściwie, przysługuje Ci roszczenie z tytułu niezgodności towaru z umową.
Pamiętać jednak należy, że sprzedawca nie będzie odpowiadał za niezgodność towaru z umową, jeżeli niezgodność powstała z naszej winy.
Termin w jakim należy zgłosić niezgodność towaru z umową to 2 lata od chwili jego zakupu. Należy jednak pamiętać, że zakupiona przez nas rzecz musi być np. wadliwa już w chwili jej wydania. Często jednak zauważamy, że z zakupioną rzeczą jest coś nie tak dopiero po powrocie do domu.
Co możemy zrobić w takiej sytuacji?
Świadoma konsumentka (od dziś każda, która przeczyta tego posta) wie, że jeżeli niezgoność towaru z umową zostanie stwierdzona przed upływem 6 miesięcy od wydania towaru, wówczas można założyć, że niezgodność ta istniała w chwili wydania towaru!
Np. zakupiłyście najnowszy na rynku model ekspersu do kawy. Po prostu cudo! W takim kolorze jakim chciałyście, z "milionem" dodatkowych funkcji. Po miesiącu użytkowania okazuje się, że funkcja spieniania mleka nie działa. W takiej sytuacji zgodnie z tym co napisałam wyżej, możecie zareklamować ekspers z powodu niezgodności towaru z umową i pamiętajcie, że jeżeli sprzedawca nie zgadza się z tym co twierdziecie, to on musi udowodnić, że w chwili wydania ekspersu, funkcja spieniania mleka działała jak należy.
Na Wasze zawiadomienie sprzedawca ma obowiązek odpowiedzieć w ciągu 14 dni. Jeżeli tego nie zrobi, przyjmuje się, że uznał złożone zawiadomienie za uzasadnione i je uwzględnił zgodnie z żądaniem.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.