Niewątpliwie każdej z nas zdarzyło się co najmniej raz kupić rzecz, która po powrocie do domu okazała się nieprzydatna, straciła swój urok i wyglądała zupełnie inaczej niż wtedy gdy oczarowała nas w sklepie, okazała się niewłaściwa na prezent bądź pojawiły się inne argumenty by ją zwrócić.
Jednak często nie zdajemy sobie sprawy, że możliwość zwrotu zakupionego produktu zależy od dobrej woli sprzedawcy.
Jeżeli towar jest zgodny z umową tzn. nic się z nim nie dzieje, nie ma wad, nie jest zepsuty to możliwość jego zwrotu zależeć będzie od tego czy sprzedawca dopuszcza takie rozwiązanie. Dlatego drogie Panie zawsze dobrze się zastanówcie czy dana rzecz będzie Wam odpowiadać, np.: pod względem kolorystycznym, funkcjonalnym, wizualnym itp.
Oczywiście problem rozwiązuje się w sytuacji, gdy istnieje możliwość zwrotu zakupionej rzeczy w określonym przez sprzedawcę terminie. Często jednak w sklepie nie widnieje żadna informacja o tym czy rzeczy podlegają zwrotowi czy też nie. Dlatego pamiętajcie, aby zapytać się sprzedawcy o taką możliwość. Wyobraźcie sobie, że zakupiłyście na prezent śliczną bluzkę, która okazała się za mała bądź identyczna ma już swoje miejsce w szafie obdarowanej/go, następnego dnia, gdy chcecie wymienić bluzkę na większą bądź inną okazuje się, że sprzedawca nie przyjmuje zwrotów – pieniądze wyrzucone w błoto!
Pamiętajcie, że zawsze należy sprawdzić czy zakupioną rzecz można zwrócić. Zasadą jest, że bez zgody sprzedawcy nie można zwrócić pełnowartościowego towaru, zakupionego zgodnie z zawartą umową.
Jednak od każdej zasady bywają także wyjątki. Reguluje je ustawa z dnia 2 marca 2000 r.
o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny:
o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny:
1. jeżeli zawarłyście umowę poza lokalem przedsiębiorstwa (np. w domu, podczas prezentacji produktu u sąsiada, w pracy), możecie od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 10 dni od jej zawarcia. W razie odstąpienia, umowę uważa się za niezawartą, a Wy jesteście zwolnione z wszelkich zobowiązań.
2. jeżeli zawarłyście umowę z przedsiębiorcą na odległość (np. za pomocą telefonu, katalogu, radia, telewizji, poczty elektronicznej), możecie od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 10 dni od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi - od dnia jej zawarcia.
Kochane niestety ze zwrotami jest ciężko w dzisiejszych czasach więc zastanówcie się dwa razy, wiem coś o tym ! ;-)
OdpowiedzUsuńObserwujemy ? ;)
OdpowiedzUsuńDokładnie ta ze zwrotami bywa, dlatego postanowiłam o tym napisać :)
UsuńPS. Obserwujemy ;)