piątek, 23 listopada 2012

12 praw pasażerki cz. I





Przeglądając stronę internetową Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów natrafiłam na wiele przydatnych w "konsumenckim życiu" informacji :)

Na przykład natknęłam się na taką lekturę: "Krajowe Przewozy Lotnicze Poradnik dla Konsumentów", w której znalazłam przydatne dla nas jako konsumentek informacje dotyczące praw pasażerów krajowych przewozów lotniczych. Zainteresował mnie w szczególności katalog "12 praw pasażera". Jako kobiety pełnimy wiele ważnych i odpowiedzialnych ról w życiu, ale czasami także wstępujemy w rolę pasażerki. W związku z tym, pomyślałam sobie, że warto byłoby abyśmy znały choćby nasze podstawowe prawa gdy znajdziemy się w takiej roli :)

www.fashionismydrug.blogspot.com


Poniżej przedstawiam Wam 12 praw pasażera, którym uwagę poświęcę w kilku najbliższych Postach. Postaram się w jasny i zrozumiały sposób omówić każde z tych prawa, napiszę gdzie możecie zwrócić się po pomoc gdy Wasze prawa jako konsumentki-pasażerki zostaną naruszone oraz przedstawię najważniejsze akty prawne, które regulują krajowe przewozy lotnicze.




Życzę owocnej lektury!

12 PRAW PASAŻERA

  1. Prawo do pełnej, rzetelnej i prawdziwej informacji
  2. Prawo do wyciągu z najważniejszych przepisów
  3. Prawo do informacji o cenie całkowitej
  4. Prawo do odstąpienia do umowy w przypadku podwyższenia ceny
  5. Prawa w przypadku zakupu przez Internet
  6. Prawo do opieki
  7. Prawo do odszkodowania
  8. Prawo do zwrotu kosztu biletu wraz z ewentualnym bezpłatnym powrotem
  9. Prawo do zmiany planu podróży
  10. Prawa osób niepełnosprawnych i o ograniczonej możliwości poruszania się
  11. Prawo do odszkodowania i zaliczy za szkody na osobie
  12. Prawo do odszkodowania za szkody na bagażu

www.fashionismydrug.blogspot.com


    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz

    Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.